marți, 15 februarie 2011

M-am întors

Acum mai bine de un an jumate fugeam fericită din casa mea roz şi mă cuibăream, cu tot cu vise, entuziasm, carte de muncă şi munţi de dragoste oarbă, nebună, într-o locuinţă nouă şi aparent primitoare. Într-un spaţiu cu pagini lucioase şi frumos colorate, în care sufletul meu locuia deja, de aproape 5 ani.

Azi mă întorc de unde am plecat, obosită nu atât de munca asiduă, prestată zi şi deseori noapte prin toate cotloanele administrativ-editoriale ale revistei cu nume de dans, cât ostenită de umilinţe, de minciuni, de intoleranţă, de ipocrizii, de încăpăţânarea mea nebunească în a vedea sclipiri de aur preţios, acolo unde era, de fapt, rugină.

Nu vreau să spun mai mult, deşi am adunat milioane de frustrări, şi aş plăti poliţe, şi aş striga în gura mare adevăruri pe care probabil nu le-ar crede nimeni. Maşinăria de manipulare este prea bine pusă la punct, prea unsă cu toate alifiile, pentru a putea fi deconspirată printr-un simplu text de blog. Trebuie să trăieşti, să respiri şi să mori, puţin câte puţin, prins în mrejele ei, pentru a înţelege.

Nu mă dezic de lucrurile bune pe care le-am trăit şi le-am învăţat acolo. Nu neg o experienţă care m-a îmbogăţit profesional, cu preţul – poate prea ridicat – al sărăcirii mele sufleteşti. Scrisul meu a căpătat recunoaştere şi consistenţă, acum poate ştiu să acţionez mai ordonat şi mai matur, dar gândesc mai urât, simt mai viciat, am adunat în pliuri sângerânde de suflet sentimente de care mi-e ruşine. Lumea mea interioară era mai curată înainte de a pătrunde într-un mediu ce se vrea artistic – şi poate că şi este, într-un fel pe care eu n-am reuşit să-l asimilez -, dar care simt că nu m-a înnobilat, nu m-a înălţat spiritual, ci doar m-a secătuit de energie şi de candoare.

Nu vreau să năruiesc iluziile nimănui cu aceste destăinuiri şi înţeleg perfect că pentru mulţi vor părea muşcăturile otrăvite ale unui fost angajat. Nu am decât martori tăcuţi, cei care au luptat pe aceste fronturi înaintea mea: oameni care au fugit mâncând pământul, din proprie iniţiativă, oameni care au fost alungaţi în condiţii şi din motive cel puţin bizare sau oameni cărora – spre binele lor – nu le-a păsat destul cât să se autoamăgească pe termen lung, şi atunci s-au retras la primul semn că lucrurile sclipesc ieftin şi fals, că ceva e putred în ţara aparent plină de minuni.

Din respect pentru cei pe care i-aş putea răni nemeritat, dar şi dintr-un rest de consideraţie pentru ce am iubit odată până la depersonalizare, până la negarea propriei mele fiinţe, mă voi abţine să arunc cu noroi, să scuip icoane pe care le-am sărutat, cu evlavie, ani la rând. Port o uriaşă parte de vină pentru suferinţa mea de acum, dar sper că tot ce mi-a fost dat să trăiesc are un sens, un rost în drumul meu care, deşi pare frânt, nu se opreşte, sub nicio formă, aici.

Un prieten mi-a spus că abia de acum încolo voi vedea care-mi sunt prietenii. L-am contrazis, am ştiut întotdeauna care-mi sunt adevăraţii prietenii, dar am ales să mă îmbăt şi cu iluzii dulci-amare, să alerg după himere, să divinizez spirite care n-aveau nimic divin. Însă prietenii mei adevăraţi m-au susţinut, m-au iertat, m-au aşteptat şi sunt lângă umărul meu, aşa cum au fost întotdeauna. Ei îmi dau putere, prin ochii lor limpezi reînvăţ să privesc înainte, pentru ei nu contează ce voi fi de acum încolo: jurnalist, inginer, şomer sau prelucrător prin aşchiere. Şi, cel puţin în clipa în care scriu asta, nici pentru mine nu mai contează.

Vă mulţumesc pentru răbdarea cu care aţi parcurs aceste mărturisiri şi sper să ne mai întâlnim pe aici, cu texte noi şi, nădăjduiesc, cu stări de spirit mai proaspete şi mai optimiste. Iar într-un viitor foarte apropiat vă voi da întâlnire în paginile de blog ale unei noi reviste online pentru femei. Dar până atunci, ne mai vedem, ne mai scriem, ne mai auzim...

36 de comentarii:

aka Vali spunea...

bine-ai (re)venit!
pana si "mosii" din blogul de-alaturi sunt curiosi sa te (re)vada...
si nu te lasa prada depresiei, ca o sa te banui ca o faci cu oarece placere patimasa: of, of, iarasi sufar !
nu vreau s-aud asa ceva.
fii barbata!

Anonim spunea...

Alina,
blogul tău roz este tare drăguţ, sau cel puţin aşa îmi pare acum, la prima vedere. Îl voi răsfoi mai pe îndelete mai încolo, când voi avea timp. Am citit însă dintr-o sorbire acest articol: este vizibil rupt din sufletul tău. Iată, eu unul sunt dispus să cred în tine şi sunt convins că (deşi nu e uşor) vei găsi resursele necesare să treci peste aceste clipe grele.
Îţi urez încă o dată succes şi mai ales forţa să rămâi permanent tu însăţi, cea de acum, cu mai puţin roz în suflet, dar cu mai multă cunoaştere de oameni...
Aştept noile tale articole,
Nicuşor

D.I. spunea...

Alina, nu mor caii cand vor cainii! Sunt absolut convinsa ca din toata povestea asta va iesi ceva bun. Bun pentru tine, nu pentru caini.

amalia spunea...

imi pare rau ca lucrurile s-au sucit in felul asta. De destule ori am avut bafta ca oameni dragi sa mearga pe cai divergente si, de fiecare data, sufletul mi s-a mai impartit putin.

Anonim spunea...

Bine ai venit in casuta ta roz. Aici mereu a fost si va fi liniste!Stiu ca ti-e greu pentru ca tu depui intotdeauna suflet in tot ceea ce faci, dar crede-ma ca plecand de acolo este in avantajul tau. Oamenii care tin la tine cu adevarat vor fi alaturi de tine oriunde te vei afla.
Ai sa vezi...intr-o zi va iesi soarele si pe straduta ta. Si cine ride la urma , ride mai bine!
Mona

vara spunea...

Aici o sa te mai caut, draga Alina, caci imi place stilul si mi-a placut persoana, cand am cunoscut-o. iti inteleg intristarea dar nu ma mir de ce traiesti. Asta-i societatea... :(

Anonim spunea...

"Prieten se numeşte omul care te ajută fără ca verbul să fie urmat de un complement circumstanţial de timp sau de loc sau de mod."(Nicolae Steinhardt)

Draga Alina,
Imi pare rau de dezamagirea ta si imi pot doar imagina, nu si simti, gustul de fiere de pe receptaculii sufletului tau… Dar, asa cum am invatat si eu pe propria-mi piele (cit de cit tabacita, as indrazni sa spun) orice rau duce spre bine sau, mai popular, un sut in fund e inevitabil un pas inainte… Gestul tau raspunde intru citva unor nedumeri ale mele de moment si unei adieri cu un pic prea multa miere si iz de matriarhat… Dar nu vreau sa emit judecati si rautati nefondate.
Oricum ar fi, orice ar fi fost, nu lasa amarul sa acapareze gustul dulce, frumos, poate un pic naiv, dar cu singuranta entuziast si plin de vise indraznete si amintiri frumoase al perioadei cit ai dansat in pasi de Tango. De cele mai multe ori asa e in viata: invatam o anumita lectie intr-un anumit loc si o punem in aplicare in alt loc... Important e ca tu ti-ai invatat lectiile si ti-ai descoperit adevarurile tale. Tot Nicolae Steindhardt afirma ca "Adevărul ne face liberi"...
Mult succes in ceea ce vei intreprinde in continuare! Si ma bucur ca am unde sa te citesc in continuare.

Cu drag,
Dea Valma

Alina Grozea spunea...

Vali, o sa fiu cat pot eu de barbata! promit! :)

Nicusor, multumesc mult pentru popasul (si)-n noua mea casa! Noua pentru tine, vreau sa spun, ca altfel deja se stransesera cativa paianjeni pe aici si vreo tona de Spam-uri, pana sa-mi reamintesc usernameul si parola, si sa crap usa, tragand de valiza, dupa aproape doi ani...

DMI, draga mea, asa e! Desi acum ma simt mai degraba ca un catel care schelalaie, dupa ce i s-a tras un sut sub coada, decat o iapa mandra. Dar ma fac eu bine...

Amalia si mie-mi pare rau! Rau, rau, rau, crede-ma! :(

Mona, nu stiu ce m-as face fara tine. Si eu nu vorbesc aiurea, ca altii...

Luminita, multumesc! Eu inca ma mir de ceea ce traiesc, niciodata nu mi-a venit sa cred si nu m-am putut opri din mirare...

Alina Grozea spunea...

Dea Valma, am scris in acelasi timp. Cat despre ce povestesti, asculta-ti intuitia, caci nu greseste niciodata. Eu nu mi-am ascultat-o.
Il admir pe Steinhardt, Jurnalul fericirii e printre cartile mele de suflet. Si poate ca adevarul ne face liberi, da, dar cateodata ne face si singuri, si ne face si tristi...
Fatarnicia e vesela si zglobie si aduna muste multe. Ca mierea.

Anonim spunea...

Alina,
si singuratatea, si tristetea, sunt temporare si uneori ne prinde bine un pic de psihanaliza si introspectie; doar un pic ;-)
si nu cred ca de roiuri de muste in juru-ti duci tu lipsa ;-)

are sa vina ceva si mai bun si mai frumos, sunt convinsa!

Dea Valma

Delia spunea...

Alina,
te-am citi si te voi citi si de acum mai incolo cu placere.
Delia

Corinas spunea...

Alina, m-a naucit vestea asta proasta, imi pare rau ca ai plecat, dar iti doresc bafta multa de acum inainte si iti tin pumnii pentru un viitor frumos!

Alina Grozea spunea...

Delia, multumesc pentru loialitate! :)

CorinaS, diferentele dintre aparenta si esenta sunt uneori naucitoare. Multumesc din suflet pentru pumnii stransi! :)

Unknown spunea...

Alina,
meriţi un doi într-unu:
Felicitări şi ruşinică!
Păi se poate?

Alina Grozea spunea...

O, Leo, bine m-ai gasit! :)
Nu inteleg de ce rusinica, dar multumesc pentru felicitari!

OFZ spunea...

Poate suna ciudat, dar nu ma mira deloc. Adevarul e ca traiesc bine cu intuitia mea numai cand nu e vorba de mine, in ograda vecinului e mereu mai lumina, nu stiu cum se face. Trece draga Alina, trece.. nu-ti face griji.

Anul trecut pe vremea asta primeam un sut nedelicat, neasteptat si nemeritat. Venea dupa 5 ani si nici n-au avut curajul sa se justifice. Am avut nevoie de exercitii de mers pe strada cu capul sus, de pastile amare de iesit din casa fara nici o treaba. Mi-au trebuit 3 luni sa-mi gasesc alt loc. Dupa 1 an, pot spune ca sutul lor a fost norocul meu. Capul sus si mult succes!

Unknown spunea...

Alina, sigur ştii de ce rusinică... stai numai o clipă să te gandesti... hai, că poţi s-o faci! Vrei? Totul e să vrei...
Să ştii că aştept ... hai... e simplu... îţi vei da seama...

Alina Grozea spunea...

OFZ, si eu am nevoie de "exercitii de mers pe strada cu capul sus"! Mai ales cand acolo de unde pleci cu capul plecat ai lasat bucati mari de suflet. Dar poate s-o regenera, ca ficatul...

Alina Grozea spunea...

Leo, nu stiu si nu cred ca trebuie sa-mi fie rusine de nimic. Si ma indoiesc ca stii tu asa de sigur si de bine, ca poti judeca obiectiv o situatie despre care n-ai habar. Iar tonul tau ma deranjeaza, daca vrei sa spui ceva, spune-mi, concret. Daca tu ai tras concluzii deloc magulitoare la adresa mea, daca nu-ti convine ceva, nu esti obligat sa ma suporti, sa ma citesti, sa vii aici. Tu alegi, eu n-am de ce sa-ti dau tie socoteala pentru absolut nimic.

Unknown spunea...

Alina,
Nu ştiu ce să zic... poate eşti intr-o stare nu tocmai potrivită pentru glumiţe nevinovate...
Era ruşinică doar pentru că nu ai dat de ştire pe unde mai eşti... ce e cu tine...

Alina Grozea spunea...

Leo, iarta-ma, m-am grabit sa te judec - exact ce nu-mi doresc sa faca altii cu mine. Dar si tu ai un stil care ma scoate din minti, stii asta, nu? :)
Tu esti pe Facebook? Ca acolo am spus despre plecarea mea, in alta parte nu aveam cum...
Multumesc ca m-ai cautat si m-ai gasit...

Alina Grozea spunea...

Un singur lucru vreau sa mai clarific pentru toata lumea:
- Pe blogul de la revista nu mi s-ar fi permis - si nici nu se cadea- sa dau informatii, deci sa fac reclama unui alt blog, fie si al meu. Acest lucru nu este tolerat si in buna masura inteleg motivatiile unei astfel de politici. Pe acel blog eu nu am mai avut acces la postari in ultima vreme, parola mi-a fost resetata, ultimul text publicat de mine s-a numit "Exercitii de instrainare". Toate modificarile aparute pe acea pagina de blog, in urma textului mentionat mai sus, nu-mi apartin.

Unknown spunea...

Alina,
După postul ăsta am cam înţeles prin ce-ai trecut şi se întâmplă să ne grăbim să judecăm, mai ales când suntem sub presiune.
Ce bine că te-ai gândit să precizezi lucrul ăsta important, că toate modificarile aparute pe acea pagina de blog, in urma textului "Exercitii de instrainare" nu-ţi apartin. foarte important şi de reţinut.
Bună ideea cu Facebook-ul, mă mai gândesc...
Tu chiar crezi că ştiu că am un stil care te scoate din minti, nu? :-)

Lotusul spunea...

Alina,

sensurile se deslusesc incetisor si lucrurile vor intra pe fagasul pe care trebuie.
E legea echilibrului.
:)
Leo e om bun. Te-am cautat impreuna cu el
:)
Si are sa fie bine, ai sa vezi ca asa va fi.
:)

Anonim spunea...

Draga Alina imi pare sicner rau pentru gustul amar, dar cum eu iti scriu si de Dragobete iti urez sa ti stergi complet din paleta simturilor amaraciunea,tristetea si neincrederea. Inca sub efectul articolului despre lumea virtuala as dori sa-ti spun ca eu sunt langa tine cu tot sufletul si mai ales cu orice ai nevoie, daca te pot ajuta.

Alina Grozea spunea...

Lotusule, eu cred foarte tare in echilibru, de-aia nu pot sa constat dominatia fratelui cel mare si rau, dezechilibrul... Multumesc!
Te cred ca Leo este un om bun, dar ne mai impungem si noi, ca el are un stil care, dupa cum i-am si marturisit, ma scoate din minti!!! :)

Alina Grozea spunea...

*nu pot sa nu constat - am vrut sa scriu, dar mi-e foame, si mananc cuvinte. :)

Alina Grozea spunea...

Andreea, multumesc mult de tot!
Nu pot sa imi ascund bucuria pe care o am cand observ ca multa lume nu m-a perceput doar ca pe un element, o prelungire a publicatiei la care am activat, ci ca pe un om de sine statator, cu o identitate proprie...
O vreme, de tristete, am crezut ca nu mai insemn nimic pentru nimeni, dar vad ca nu-i asa. Si asta-mi da putere, va multumesc!

Victoria West spunea...

Alina iti doresc sa gasesti puterea de a merge inainte. Te voi citi aici, asa cum te-am citit si acolo. Iti tin pumnii si multa bafta in continuare!

Cu drag, Victoria.

Alina Grozea spunea...

Victoria, multumesc ca ai venit!

Anca spunea...

Alina, in sfarsit te-am gasit! :)
Iti tin pumnii si te incurajez : va fi bine! :)
Desi nu am ti-am scris des, te-am citit mereu si uite ca o sa continui :)

Alina Grozea spunea...

Anca, imi place sa fiu gasita, recunosc. :)
Multumesc tare mult!

Unknown spunea...

ALINA,
Iti citesc articolele de ceva vreme,de fapt fiecare saptamana inceapa cu "hai sa vad ce a mai scris",pentru ca de fiecare data ma regasesc in ceea ce spuneai si asta ma facea sa imi incep saptamana un pic mai bine.Si apoi dintr-o data nimic,ai disparut si eu in fiecare zi ma intrebam ce s-a intamplat,cum sa aflu ce-i cu ea de nu mai are nici un articol, deja imi faceam o gramada de scenarii in capu meu cum sa dau de tine sa aflu de ce nu mai ai scris,deci ma bucur foarte mult ca ai revenit si astept in fiecare zi de luni sa incep saptamana asa cum m-ai obisnuit.
Cred ca e dependenta deja.
Cristina

Alina Grozea spunea...

Cristina, multumesc mult ca m-ai urmat in noua - vechea mea casa virtuala! :)

Unknown spunea...

treci peste ...riul e iute si curat si poate sa preia tot ...intr-un fel sau altul intr-o zi o sa te feliciti ca s-a intimplat asa ...Cind se intimpla ceva intr-o bresla colegii cam stiu ...so ...te imbratisez cu drag!!!!

Alina Grozea spunea...

Nuami, te imbratisez la loc, multumesc, si ne revedem in noua noastra casuta comuna! :)
Adica aici:
http://www.boncafe.ro/